Musimy jeść. Co do tego nie ma wątpliwości. Dlaczego jednak nie zamienić tej czynności w przyjemność? Jeśli czujesz, że wpadłaś w sidła rutyny (w tym negatywnym znaczeniu), Twoje posiłki są nudne i zatraciłaś umiejętność delektowania się jedzeniem, to idealny moment na zmiany! Poniżej dzielę się z Tobą sprawdzonymi trikami, dzięki którym wprowadzisz nieco kreatywności do swojej diety i urozmaicisz ją. Gotowa na metamorfozę swojego jadłospisu? Zapraszam do lektury!

Testuj smaki z różnych zakątków świata

Bardzo dobrym sposobem na urozmaicenie swojej diety jest wprowadzenie do niej produktów z innych części świata. Dlaczego miałabyś wybierać tylko polskie produkty, skoro w sklepach dostępnych jest mnóstwo przysmaków z różnych krajów? W ten sposób dodasz swoim potrawom nowego aromatu, np. dodając do nich włoskie sery (https://kuchnia-wloska.com.pl/category/parmezan-i-sery) czy greckie oliwki.

Podczas zakupów takich produktów, wybieraj tylko sprawdzone sklepy i zwracaj uwagę na kraj pochodzenia umieszczony na opakowaniu. Często im bardziej niszowy i ciekawy asortyment posiada dane miejsce, tym większa szansa na znalezienie jakiejś perełki, która zachwyci Twoje kubki smakowe i przełamie rutynę.

Szukaj inspiracji

Urozmaicenie diety nie przyjdzie do Ciebie samo. Musisz zainwestować czas, aby znaleźć pomysły na nowe potrawy. To właśnie dzięki nim Twoje jadłospisy zaczną się zmieniać. Jak to zrobić? Odwiedzaj blogi, na których pojawiają się wpisy z przepisami czy kulinarne inspiracje z różnych zakątków świata, np. https://lubie.com.pl/tego-musisz-sprobowac-w-australii-6-najpopularniejszych-dan/. W ten sposób będziesz miała szansę poznać inne kultury i ich sposób odżywiania – istnieje spora szansa, że znajdziesz wśród nich coś dla siebie!

Nie musisz skupiać się wyłącznie na blogach. Jeśli bardziej trafia do Ciebie przekaz graficzny (co w przypadku smacznego jedzenia jest całkowicie zrozumiałe), a do tego sama do końca nie wiesz, czego szukasz, ciekawe pomysły możesz znaleźć także na Pintereście i Instagramie.

Zrezygnuj z mięsa na jakiś czas

Dieta z dodatkiem mięsa jest wygodna i wielu Polaków jest do niej przyzwyczajonych – w końcu to coś, co wynieśli z domu. Dlatego urozmaicić swój jadłospis pomoże Ci zmiana swoich nawyków żywieniowych na jakiś czas i wprowadzenie diety wegetariańskiej lub wegańskiej (wybierz tę drugą, jeśli jesteś gotowa na wyzwanie!).

Kiedy nie będziesz mogła sięgnąć po szybką kanapkę z szynką, jajecznicę czy słodkiego batonika, będziesz musiała zacząć kombinować. I to jest właśnie efekt, którego szukamy! Dzięki diecie wegetariańskiej lub wegańskiej będziesz zmuszona, aby poznać nowe smaki. I nawet jeśli zdecydujesz się na powrót do tradycyjnego stylu odżywiania, jestem przekonana, że niektóre roślinne smaki tak zawrócą Ci w głowie, że wprowadzisz je do swojego jadłospisu na stałe.

Zastąp swoje ulubione produkty

Masz takie produkty w swoim jadłospisie, które jesz automatycznie – co tydzień lądują w Twoim koszyku podczas zakupów spożywczych, a Ty się nawet nad tym nie zastanawiasz? A gdyby tak… z nich zrezygnować? To przecież mogłoby przewrócić Twój dotychczasowy jadłospis do góry nogami! I o to nam chodzi.

Jeśli do tej pory regularnie jadałaś kaszę gryczaną, ale nie próbowałaś innych rodzajów kasz, wykreśl ją z listy zakupów i wpisz zamiast niej jaglaną, pęczak lub bulgur. Masło z orzeszków ziemnych możesz zamienić na to z pistacji, nerkowców czy orzechów laskowych. Nowe produkty mogą uruchomić lawinę zmian – bo kuskus nie smakuje tak dobrze z dodatkami, z którymi przygotowywałaś inny rodzaj kaszy. Szukanie nowych połączeń smakowych pozwoli Ci odmienić swoją dietę!

[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here