Zdrowie i piękno pod kontrolą VITAROSE witaminy i minerały dla kobiet

Bardzo się starasz, trzymasz dietę, na treningach dajesz z siebie wszystko, a Twoja waga nie chce ani drgnąć. Znasz to? Niestety z podobnym problemem boryka się wiele osób. Ludzka natura każe Ci się martwić, że nadmiarowe kilogramy nigdy nie uciekną.

Zamiast rozpaczać musisz jedynie przeanalizować swoje życie i nawyki, a przyczyna na pewno się znajdzie. Nie podnoś białej flagi i nie rezygnuj z diety. Poniższe pytania pomogą znaleźć Ci odpowiedź w czym może tkwić Twój problem.

Czy opuszczam śniadanie?

Kiedy pomijasz ten pierwszy, ważny posiłek każdego dnia, z pewnością będzie to działać na Twoją niekorzyść. Prawdopodobnie wywoła to później większy głód, co zwiększy prawdopodobieństwo przesadzenia z późniejszymi posiłkami.

Staraj się trzymać zasady, aby zjeść coś w ciągu godziny po przebudzeniu. Śniadanie, które jest bogate w błonnik oraz białko pomoże Ci dłużej zachować uczucie sytości i już od wczesnych godzin lepiej rozrusza Twój metabolizm. Jeśli szukasz planów dietetycznych pomagających skutecznie zrzucić zbędne kilogramy blog DIETETYK pomoże wybrać Ci taki, który będzie najlepiej pasował do Twoich potrzeb i celu. To i inne porady na temat diety i odchudzania możesz znaleźć tutaj: https://dietetyk.edu.pl

Czy jem zbyt blisko pory snu?

Posiłki spożywane zbyt późno mogą powodować kłopoty z postępem planów odchudzania. Powoduje to podniesienie temperatury ciała, poziomu insuliny i cukru we krwi, a takie warunki utrudniają zdrowy sen i spalanie tłuszczu. Pamiętaj, aby jeść kolację nie później, niż 3 godziny przed pójściem spać.

Pyszne dietetyczne Kremy NUTLOVE BEZ cukru i oleju palmowego

Uważaj także na podjadanie po kolacji o co nie trudno o wieczornej porze. Podczas sięgania po przekąski w czasie oglądania telewizji lub innych biernych czynności, przyjmujesz o wiele więcej kalorii niż może się to wydawać.

Czy jestem pod wpływem zbyt dużego stresu?

Możliwe, że właśnie ten czynnik jest tym, z którym się borykasz. Duży stres może sprawić, że będziesz chętniej sięgać po wysokokaloryczne pokarmy. Co więcej, Twój organizm ma również większą tendencję do magazynowania ilości tłuszczu, gdy jesteś pod stresem. Zaplanowanie czasu na relaks lub medytacje, może pomóc w Twojej walce z tym problemem.

Czy to z powodu mojej płci?

Płeć także może mieć wpływ na to, jak chudniesz. Ciała kobiet w większym procencie składają się z tkanki tłuszczowej niż w przypadku mężczyzn. To i inne warunki mają dwojaki skutek; mężczyznom łatwiej jest o szybsze zrzucenie kilogramów, ale za to kobiety mogą odnieść większe sukcesy w długotrwałych wysiłkach.

Czy spalam kalorie wolniej od innych ludzie?

Bardzo możliwe. To, jak szybko pozbywamy się zapasów energii zależy od wydajności metabolizmu, który jest zespołem różnych reakcji chemicznych. Jeśli Twój metabolizm nie należy do najszybszych, winowajcą tego może być genetyka lub to, że nie masz dużo masy mięśniowej. Ludzie o umięśnionych ciałach spalają zauważalnie więcej energii, niż ci z większym procentem tkanki tłuszczowej. Inne rzeczy, które mogą wpłynąć na tempo metabolizmu to:

  • Starzenie się. Twój metabolizm może spowolnić o około 2-8% z każdą przeżyta dekadą. Z wiekiem tracimy także więcej tkanki mięśniowej.
  • Jedzenie za mało. Jeśli często pomijasz posiłki lub decydujesz się na bardzo niskokaloryczną dietę, możesz być pewna, że Twoje ciało zareaguje spowolnieniem metabolizmu, jeśli nie będzie otrzymywać potrzebnej mu ilość energii.

Chcesz spalać więcej kalorii? Spróbuj treningów siłowych. Rozbudowane mięśnie będą wymagać większej ilości energii do ich utrzymania.

Czy dbam o swój sen?

Kiedy regularnie się wysypiasz się, może to zdecydowanie utrudnić utratę Twojej wagi. Metabolizm na pewno będzie działać mniej wydajnie i będziesz borykać się z deficytami energii, a to będzie utrudniać ćwiczenia. Kiedy Twoje ciało jest zmęczony, bardziej prawdopodobnym jest, że będziesz dokonywać gorszych wyborów żywieniowych.

Czy wynika to z moich genów?

Być może. Ciała niektórych z nas są po prostu lepsze w pozbywaniu się nadmiaru tłuszczu niż inne. Niestety nie mamy żadnej kontroli nad naszymi naturalnymi predyspozycjami, które zostały nam przekazane w genach. W tym wypadku jedynym rozwiązaniem wydaje się być potrzeba cięższej pracy i wsparcie odpowiednią suplementacją.

Więcej na stronie https://dietetyk.edu.pl/porady/

[Głosów: 0 Średnia: 0]

1 KOMENTARZ

  1. Przede wszystkim powinniśmy odpowiedzieć sobie na dwa podstawowe pytania:
    1. Jakie jest moje zapotrzebowanie kaloryczne?
    2. Ile kalorii spożywam każdego dnia?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here