Niektórzy ćwiczą by zachować zdrowie i kondycję, inni chcą zachować piękną sylwetkę, a jeszcze inni marzą o jednym i drugim. Nie od dziś wiadomo także, że sport pozwala zredukować stres, wyzbyć się negatywnej energii oraz skutecznie poprawić samopoczucie. Większość z nas, kobiet, przyznaje, że ich największym kompleksem jest brzuch, dlatego też w poniższym artykule przedstawię kilka prostych ćwiczeń na brzuch dla dziewczyn, które pozwolą zrzucić niechciany tłuszczyk i wyrzeźbić mięśnie.

Czy da się zrzucić brzuch w tydzień?

Drogie Panie, nie dajcie się nabrać na wszystkie diety cud i ćwiczenia, które obiecują, że w tydzień zrzucicie przez lata hodowaną oponkę. Czas zrzucania brzucha to przede wszystkim czas wielu wyrzeczeń, samozaparcia i oczywiście regularności. Owszem, istnieją ćwiczenia, które z odpowiednią dietą pozwolą zrzucić około 3 centymetrów w ciągu tygodnia.

powiedzmy sobie wprost – jeśli wcześniej naszym ulubionym sportem było podjadanie i częste siedzenie na kanapie, nie osiągniemy wyrzeźbionego, płaskiego brzucha w tydzień. I choćbyś się katowała, to płaskiego brzucha w tydzień nie uzyskasz… Jeśli jednak należysz do osób, które na co dzień odżywiają się prawidłowo i nie straszna Ci aktywność fizyczna, masz szczupłą sylwetkę i chęci, po tygodniu odpowiednich ćwiczeń zauważysz efekty.

Płaski brzuch – od czego zacząć zrzucanie oponki?

Pierwszym krokiem, jaki musimy podjąć w walce z brzuchem, jest zmiana nawyków żywieniowych. W kolejnym etapie ważne jest pilnowanie kaloryczności posiłków i regularne treningi. Na płaski brzuch będziemy musiały więc cierpliwie poczekać i zapracować- w organizmie zachodzić będzie wiele zmian, które pozwolą zapobiec uzyskaniu efektu jo-jo.

Pamiętajmy, że odpowiednie ćwiczenia w ciągu tygodnia pozwolą nieznacznie zmniejszyć obwód brzucha, jednak będzie to spowodowane utratą wody i uregulowaniem pracy jelit, a nie spaleniem tłuszczu.

Zmniejsz obwód brzucha w tydzień

Jeśli zależy nam na wciśnięciu się w ulubione spodnie czy sukienkę, a do imprezy został już tylko tydzień, możemy sobie pomóc, zmniejszając obwód brzucha o kilka centymetrów. W tym celu należy:

  • ograniczyć kaloryczność spożywanych posiłków- obliczając swoje CPM uzyskasz liczbę kalorii, której nie możesz przekroczyć w ciągu dnia;
  • planować posiłki z wyprzedzeniem, ograniczyć jedzenie na mieście;
  • pić dużą ilość wody – około 2 litrów dziennie;
  • spożywać 5 posiłków dziennie;
  • jeść tylko chude mięso i dużą ilość warzyw;
  • ograniczyć sól, żywność przetworzoną i cukry proste;
  • pić dużo herbatek ziołowych;
  • nie objadać się.

Zasady, jakich musisz przestrzegać podczas rzeźbienia brzucha

  • Zawsze pamiętaj o rozgrzewce i rozciągnięciu mięśni po treningu.
  • Ćwicz co drugi dzień – katując się codziennie będziesz tylko cierpieć. Mięśnie muszą mieć czas na regenerację.
  • Pamiętaj o regularności posiłków, zdrowym odżywianiu i piciu wody.
  • Stopniowo zwiększaj obciążenie lub liczbę powtórzeń.
  • Z czasem wprowadź do planu ćwiczenia kardio.
  • Zachowaj trzydziestosekundowe przerwy między poszczególnymi seriami.

Ćwiczenia dla kobiet w domu

Kilka najlepszych ćwiczeń na brzuch, które wykonasz w domu

Jeśli jesteś odpowiednio zmotywowana, możesz podjąć wyzwanie płaskiego brzucha. Poniżej opisane ćwiczenia możesz wykonać w dowolnej chwili w warunkach domowych. Zaopatrz się w silną wolę, matę do ćwiczeń, butelkę wody i muzykę motywującą, a efekt będzie murowany!

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Połóż się na macie, ugnij nogi i połóż je na prawą stronę. Ręce załóż za głowę, zrób skłon, jakbyś chciała dotknąć kolan lewym łokciem. Zwróć uwagę na prawidłowe napięcie mięśni. Jeśli czujesz, że mięśnie brzucha się napinają, oznacza to, że wykonujesz ćwiczenie poprawnie. Staraj się wykonać 3 serie po 15 powtórzeń.

Ćwiczenia na mięśnie proste brzucha

Połóż się na plecach, unieś i ugnij nogi w kolanach pod kątem 90 stopni. Nogi połóż na krześle lub jeśli posiadasz- na piłce do ćwiczeń. Ręce załóż za głowę, unoś korpus nie zginając karku, mocno napinając mięśnie brzucha. Pamiętaj o prawidłowym oddychaniu- podnosząc się rób wydech, wracając nabieraj powietrza. Ćwiczenie powtórzy tyle razy, ile dasz radę (stopniowo zwiększaj liczbę powtórzeń i zawsze rób jeden ponad siły!). 😉

Ćwiczenia na płaski brzuch

Połóż się na plecach, unieś nogi do góry. Włóż piłkę do ćwiczeń pomiędzy stopy- nogi muszą być wyprostowane. Ręce załóż na głowę, unoś tułów, nie zginając karku. Jeśli ćwiczenie wykonujesz prawidłowo, Twój brzuch z pewnością Cię o tym poinformuje. ;D Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń.

Ćwiczenia na nogi i brzuch

W tym ćwiczeniu podłogi dotyka jedynie pupa. Usiądź na macie i rozluźnij mięśnie brzucha. Podnieś nogi i ugnij je pod kątem 90 stopni, przyjmując pozycję równoważni. Zostań w takiej pozycji przez około 20 sekund, powtarzając ćwiczenie 5 razy.

No to co, do roboty! 😉

[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here